Waarom is gastencommunicatie onmisbaar?

Contact houden met gasten draait niet alleen rond informeren. Het zorgt ook voor sterkere klantrelaties en meer loyaliteit. Door de juiste berichten te sturen tijdens het hele gasttraject kan je een meer gepersonaliseerde en onvergetelijke gastervaring creëren.

Als gevolg zullen gasten meer geneigd zijn om terug te komen en je accommodatie aan te bevelen bij vrienden en familie. Daarom is het cruciaal om in contact te blijven met je gasten, vanaf het boeken tot na hun verblijf.

Automatiseer het gasttraject

Elke reservering vereist een heleboel communicatie: boekingsbevestiging, herinnering met incheckinstructies, welkomstbericht met info rond extra's, bedanking met verzoek om een review te schrijven, factuur of creditnota, verzoek om creditcardgegevens of directe betaling, korting voor volgend verblijf...

Wil je een consistente, professionele communicatie met gasten opzetten zonder er elke dag uren tijd aan te spenderen? Gebruik geautomatiseerde e-mailcommunicatie in Bookingplanner om heel efficiënt de juiste informatie te versturen bij elke stap in het gasttraject!

Stel verschillende e-mails op afhankelijk van het type accommodatie en personaliseer ze eenvoudig met je eigen logo en kleuren, zodat ze naadloos aansluiten bij je huisstijl. Vervolgens kan je ze gemakkelijk inplannen zodat ze op het juiste moment worden verzonden, zelfs via meerdere boekingssites.

Leid je klanten moeiteloos door het gasttraject:

  • Boekingsbevestiging met je contactgegevens
  • Voor aankomst: openingstijden receptie, parkeerinformatie, check-in instructies …
  • Na aankomst: grondplan, extra's boeken, ontbijt, informatie over bar en restaurant ...
  • Voor vertrek: veilige reis, check-out instructies, info rond betaling ...
  • Na vertrek: verzoek om recensie, loyaliteitspunten, korting voor volgend verblijf ...
Geautomatiseerde gastencommunicatie doorheen de guest journey
Geautomatiseerde gastencommunicatie doorheen de guest journey

Win tijd met geautomatiseerde berichten naar gasten

Verlies geen tijd meer met e-mailcommunicatie. Stel je perfect getimede berichten eenmalig in en Bookingplanner doet de rest! Zo kan jij je richten op andere belangrijke taken.

De voordelen van geautomatiseerde e-mailcommunicatie in een notendop:

  • Bespaar handenvol tijd
  • Schep een nauwere band met je gasten
  • Verbeter de gastervaring
  • Maximaliseer je inkomsten door upselling
  • Versterk de loyaliteit van je gasten
Win tijd met geautomatiseerde e-mails in Bookingplanner
Win tijd met geautomatiseerde e-mails in Bookingplanner

Klaar om de communicatie met je gasten te automatiseren?  

Als Bookingplanner-klant kan je deze nieuwe feature activeren in het product zelf of een gratis proefperiode van 90 dagen aanvragen. Gebruik je Bookingplanner All-in-one nog niet? Vraag dan eenvoudig je gratis proefperiode van 14 dagen aan door onderstaand formulier in te vullen.