#1 – Een logische website-opbouw

Wanneer potentiële klanten op je website belanden, moeten ze de informatie die ze nodig hebben moeiteloos kunnen terugvinden. Voorzie een gebruikersvriendelijke, logische lay-out en duidelijke calls to action om bezoekers de weg te wijzen (bijvoorbeeld een “Boek nu” knop naar de boekingsmodule). Vergeet geen belangrijke info te vermelden over de kamertypes, eetgelegenheden, parkeergelegenheid, je locatie, … Zo hoeven er geen bijkomende vragen meer te worden gesteld.

#2 – Een oogstrelende website

Het oog wil ook wat, als het gaat om consumentenbeslissingen. Een aantrekkelijke en professioneel uitziende website straalt geloofwaardigheid uit en zet je accommodatie in een goed daglicht. Inspireer potentiële gasten nog meer met een goede dosis uitnodigende foto’s. Niet helemaal tevreden over je huidige professionele website? Kijk dan eens naar onze volledig aanpasbare, conversiegerichte template websites. Je kan deze upgrade eenvoudig toevoegen aan je Bookingplanner-pakket tegen een betaalbare prijs.

Professionele template website

#3 – Zet je USP’s (Unique Selling Propositions) in de verf

Alvorens een aankoopbeslissing te nemen, stellen consumenten zich de vraag: “What’s in it for me?” Communiceer daarom duidelijk je troeven: wat maakt jouw B&B, appartement, hotel of vakantiewoning speciaal? Benadruk ook de extra voordelen van rechtstreeks boeken. Bied je rechtstreekse klanten bijvoorbeeld een welkomstgeschenk, een gratis ontbijt, gratis parking, loyaliteitsprogramma’s ... Breng ook speciale aanbiedingen en interessante arrangementen onder de aandacht.

#4 – Een vlotte boekingservaring

Een belangrijke succesfactor voor het verwerven van meer directe boekingen is het boekingsproces op je website. Zorg er eerst en vooral voor dat je boekingsmodule 100% responsive is (net zoals de rest van je website) en past bij je branding. Ten tweede, houd de verschillende stappen kort en makkelijk te volgen. Met een fastbooker kunnen gasten snel je beschikbaarheid nagaan. De Booking Engine die is inbegrepen in onze Bookingplanner All-in-one oplossing voldoet aan al deze criteria en is ontworpen met het oog op maximale conversie. De module integreert naadloos met elke website en is volledig commissievrij, zonder extra kosten bij betalingen.

#5 – Toon een Ratebox en gastbeoordelingen

Wist je dat je een pop-up met prijsvergelijking (Ratebox) op je website kan tonen? Deze handige tool vergelijkt de tarieven op verschillende boekingskanalen en benadrukt de beste optie: jouw rechtstreekse boekingstarief. Aangezien consumenten waarde hechten aan de mening van andere consumenten is het een goed idee om enkele gastbeoordelingen te tonen tijdens het boekingsproces. Deze twee elementen zullen ervoor zorgen dat je klanten zich veel zekerder voelen over hun aankoopbeslissing!

Gastbeoordelingen

#6 – Een snelle & veilige betaalmethode

Geef jouw rechtstreekse klanten tot slot de mogelijkheid om vooraf te betalen met hun gewenste betaalmethode. Voorkom dat klanten tijdens deze laatste stap afhaken door je Booking Engine te koppelen aan een PSP (Payment Service Provider). Op deze manier ben je ook volledig in orde met de PSD2-wetgeving die dubbele authenticatie vereist, wat betekent dat creditcardgegevens alleen niet langer volstaan. Ontdek hier meer over de integratie met PSP’s.

Bijkomende vragen? Aarzel niet om ons te contacteren!

Kan je wat hulp gebruiken bij het omzetten van deze tips in de praktijk of wil je meer weten over onze software-oplossingen? Vul onderstaand contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!